Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

Men ändå fortsatte hon OSA på alla events med ett ”Tyvärr, jag är i London då!”

Strax efter Linghem på tåget Norrköping-Tranås

På tåget står två prettotjejer ~15 i gången. Tjej 1 får ett SMS som hon läser högt, det visar sig vara en kärleksförklaring från hennes kille.
Tjej 1 (bittert): Fyy faaan vilken tönt, han älskar mig så jävla mycket, och jag känner inte att vi har nåt gemensamt…Vi bara myser och gullar jämt!
Därefter följer en längre sågning av killen, där hon konstaterar nöjt flera gånger att hon är elak. Tjej 2 lyssnar ointresserat.
Tjej 1: Han är svartsjuk för att jag inte bjudit in honom till min nya Facebook-profil!
Tjej 2 (försiktigt): Har du ny?
Tjej 1: Ja, mitt gamla liv var ju så jävla pinsamt!

Det blev en bra bakläxa till nästa år!

Umeå Universitet

Två unga killar sitter och snackar under en föreläsning.
Kille 1: Hur gick det på skatten?
Kille 2: Fick besked förra veckan…Blev 3.500 spänn!
Kille 1: I fickan?
Kille 2: Nej, i arslet!

Cred: Hemlis

"Det är ditt fel att du inte hittar någon att vara otrogen med"

Hemköp, Stattena, Helsingborg

En tjej ~25 och en kille ~25 står vid godiset. Tjejen lägger en mängd olika sorters choklad i vagnen. Killen pekar då på en hylla.
Killen: Du glömde de där.
Tjejen: Jag vill inte ha de där.
Killen: Du brukar ju jämt äta sådana framför teven.
Tjejen: Men idag är det Dexter och till seriemördare passar det bättre med chokladglass.
Killen: Jag fattar fan inte hur du kan äta så mycket choklad jämt.
Tjejen: Det är ju ditt fel att jag inte får tillräckligt med sex.
Killen: Jaha.
Killen är tyst och tjejen fortsätter att ösa ner choklad i vagnen.

Cred: tidningsbudet

Vilket man nästan aldrig har i Karlstad

VTAB-tåg mellan Säffle och Karlstad

Två killar med skatestil ~17 väntar på att tåget ska stanna i Karlstad.
Kille 1: Men hörde du om han på Nickelodeon?
Kille 2: Nej…
Kille 1 (säger något, först otydligt men sedan högre): Det är ju liksom för barn! Killen försvann ju därifrån direkt!
Båda skrattar högt. Men det blir snart tyst.
Kille 2: Så… Du tittar fortfarande på Nickelodeon?
Kille 1: Öh… Nej! Bara när jag har tråkigt. Typ som, jättetråkigt!

Cred: Klara

Förmodligen de enda som följde en tabell på Centralen den dagen

Malmö Centralstation

Två killar ~19 gör armhävningar inne på Centralen. När de är klara reser de sig upp igen.
Kille 1: Så, nu får vi äta.

Cred: lisa

Vinnarrubrik av Tomas

Bubblare:
När målet är målet. Av mimi
Kille 1 har en points. Av Gurre
Efter GI kommer SJ metoden Av bimbo
Hellre push-up and throw-up. Av Malin
Det är tanken som räknas; tvångstanken. Av anna

Nästa veckas rubriktävling hittar du här