Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

”No honey, that’s Österrike, this is just Örgryte”

Villavisning i Göteborg

Ägarinnan ~45 är engelsktalande och visningen – där folk passar på att ställa frågor – har kommit till en ganska mörk källare.
Kvinna ~35 (till ägarinnan): Can you get fukt down here?
Det svengelska uttalet är perfekt och alla utom den förvirrade ägarinnan och kvinnan bryter ihop av skratt.

Cred: OnTheRun

”Entschuldigung, we were juzt watchin ze ’Angry german kid’!”

Turistbyrån, Smålandsstenar

Ett äldre tyskt par ~70 står och pratar på tyska om hur de ska åka. Kille ~18 i disken, håller på med broschyrer.
Gubben (på tyska): Ska vi fråga killen vid disken?
Gumman: Nej, dagens ungdomar kan ändå ingenting. De är bara dumma! Allt detta datorspelande…
Gubben: Ja, det är sant. Men han borde ju veta NÅGOT! Jag frågar.
Gubben (till killen): Do you speak English?
Killen: Ja, und auch Deutsch!

"Och utan stav hoppar väl Bubka inte över 2.35…"

Bank, Örebro Län

Två män, den ena ~60 och den andra ~45, väntar på sin tur att bli expiderade på banken. Medan de väntar diskuterar de stundande OS i Peking.
Man ~45: Tråkigt det där med Christian Olsson.
Man ~60: Ja, faktiskt. Men så bra har han ändå inte varit!
Man ~45: Inte?
Man ~60: Nej, han har ju inte hoppat över 18 meter nån gång.
Man ~45: Nej, det är klart!
Man ~60: Tänk på att de bästa i längdhopp hoppar över 8 meter. 18/3 är ju bara 6. Så han hoppar ju inte ens 6 meter per hopp.
Man ~45: Så har jag aldrig tänkt…
Man ~60: Nej, tror inte det är många som kommit på det.

Cred: Rikard

Björn behöver faktiskt en ny guldtandpetare

Burger King, Malmö

En tjej ~23 och en kille ~25 jobbar i kassan och diskuterar vad de gjorde i helgen.
Tjejen: Jag hade tänkt att se den där Mamma mia, men det sket sig.
Killen: Jaha, varför det då?
Tjejen: För att det var så jävla dålig kvalitet på den jag hade laddat ned!
En kille i bakgrunden som uppfattat samtalet ger sin åsikt.
Bakgrundskillen (skriker): GÅ PÅ BIO!

Cred: Simeon Andersson

Hon ratade hans rattande

Statoil, Göteborg

Två glatt berusade killar ~19 berättar om kvällens äventyr.
Kille 1: Jag träffade värsta heta bruden, hon diggade mig stenhårt! Jag tog henne på tuttarna!
Kille 2: Det gjorde hon ju inte alls det, hon dissade dig ju!
Kille 1: Nej det gjorde hon ju inte, jag tog henne ju på tuttarna!
Kille 2: Ja men fatta, hon dissade dig!
Kille 1 (med sorgsen röst): Men säg inte så…

Vinnarrubrik av Vicky

Bubblare:
Betuttad kille går på pumpen. Av räven
P(l)att fall. Av anton brolin
Snacka om löktårar… Av Daniel Z.
Kille 2: Det är lugnt, kompis, men imorgon ringer du och ber min mormor om ursäkt! Av Mats A

Nästa veckas rubriktävling hittar du här