Spårvagnshållplats, Göteborg
En kille och en tjej ~20, troligtvis ett par, står och väntar på spårvagnen då en kille ~25 med dreadlocks och hiphopkläder går förbi. De båda killarna hälsar på varandra.
Tjejen (efter någon minut): Kände du honom?
Killen: Ja, lite grann.
Tjejen: Vad är han för en?
Killen (flinandes och finurligt): Han är en förortsbotaniker kan man säga.