Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

Det var en grey houn dissade

Blåa linjen, Stockholm

En kille ~20 sitter i tunnelbanan, i famnen har han en stor vattenpipa. Vid sätena bredvid honom sitter en dam ~75, och tittar på vattenpipan.
Damen (ler stort och säger): Vilken fin pokal! Hur vann du den?
Killen (helt lugnt): Jag vann en hundkapplöpning.
Damen (ler ännu större): Jaha, men jag förstår inte…
Killen: Ja, du vet. Hundarna började springa så hoppade jag in där emellan och vann loppet… Japp, jag är snabb jag…
Damen (väldigt förvirrat): Jaha… Vad trevligt…
Damen vänder huvudet mot fönstret och ser ytterst förvirrat ut. Efter några stationer så reser sig killen upp för att gå av.
Killen (vänder sig till damen och säger): Hörru. Jag skojade bara. Det här är en vattenpipa, men du blev inte klokare av det, va?
Damen: Nä.

Vinnarrubrik av Honken

Bubblare:
Men hon tänkte så att det rök ur öronen. Av Nisse P
Ungdomlig pipa får åldring att knipa. Av Mattias
En hög kille i en låg farkost. Av Purjo
Det var en bong för länge länge sedan… Av tjockiskatten
Även om han aldrig fick se röken av en riktig pokal, verkade lögnen vattentät. Av Emelie

Nästa veckas rubriktävling hittar du här

Ibland räcker inte ens en vilja av stål

9:ans spårvagn, Grönsakstorget, Göteborg

En förvirrad kille ~18 kliver på vagnen med en stor karta framför sig varpå en dam ~60 erbjuder sin hjälp.
Damen: Hallå, har du problem? Har du problem att hitta?
Killen: Öh… jag ska till Masthuggstorget.
Damen: Ja då är du på rätt vagn, denna går dit!
Killen ser lättad ut och går och sätter sig några rader längre bak.
Tjej ~20: Gud vad alla ska till Masthuggstorget då!
Damen: Ja, undrar vad som händer där. Vissa ska väl hem från den här ”metal”-grejen.
Tjej 20: Ja! Metaltown!
Damen: Hade mina ben varit friskare hade jag också varit där igår. Jag gillar sån musik!

I guess he never heard Björn Blurbleblub’s ”Pojkarna som busar”

Tunnelbanan mot Åkeshov

I tunnelbanan har man nyligen börjat med stationsutrop på engelska på vissa stationer. När tunnelbanan börjar närma sig Sankt Eriksplan drar den inspelade rösten igång med nästan överdriven artikulering och trillande R.
Tunnelbanerösten: Next stop, Sankt Eriksplan.
En man ~60 med cowboyhatt och pilotglasögon rycker till och vänder sig om till kvinnan bredvid med ett surt ansiktsuttryck.
Mannen (på utpräglad amerikanska): Why do they say it in English and then say something that’s completely impossible to understand?!
Kvinnan (förvirrat): Öh, because it’s the name of the place…
Mannen (gnälligt): But it’s impossible to understand! ”Next stop, blurbleblub!”
Kvinnan (fortfarande oförstående): But, that’s the name… in Swedish!
Mannen reser sig upp och går muttrande mot utgången.
Mannen (upprört): It’s the stupidest thing I’ve ever heard!

Cred: Ricard

Hennes slutsats var som en nagel i ögat

Fotbollskola, Stockholm

Två tjejer ~7 går hand i hand och pratar med varandra om skador de fått.
Tjej 1: Jag har en vagel i ögat just nu.
Tjej 2: Vad är det?
Tjej 1: Jag vet inte riktigt.
Tystnad.
Tjej 2: Är inte det sånt som kommer ner från himlen?
Tjej 1: Nej, jag tror inte det.
Lång tystnad.
Tjej 1: Jo… det är nog det förresten.