Ica, södra Stockholm
Tjej ~20 år sitter i kassan på ICA då en dam kommer tillbaka viftandes med sitt kvitto.
Damen: Det här var inte Red Delicious, det var Royal gala.
Tjejen: Åh, jag ber om ursäkt. Då måste jag få väga om dina äpplen.
Tjejen väger äpplena igen.
Tjejen: Då blev det 3,50 till.
Damen (muttrar): Hm…
Damen blir högröd i ansiktet men betalar och lämnar butiken.
de lönar sig inte alltid att klaga….haha, pinsamt ju!
det har hänt mig med (att tanter gjort så). så jäkla härligt.
Jag har varit med om samma sak. Plockade godis, ”en för en krona” i en påse och när jag skulle betala så räknade han in det som lösvikt. 5.50. Då sa jag att det var det här ”en för en krona”. Så jag betalde då tolv kronor istället.
Om kassörskan har begått ett slarvfel är det hon som måste betala ICA för det i slutändan.
Slår kassörskan in fel säger man till oavsett om man vinner eller förlorar på det, så inte hon ska få betala ur egen kassa för lite vardagligt slarv.
Ja men sånt händer ju. Senast häromdagen kom en kund tillbaka och påpekade att jag tagit betalt för två påsar fast de hade egna. Bad honom kolla om det inte var nån vara som inte var med då, påsknappen sitter så nära enter, och jo, gurkan saknades, så då betalade han snällt för den också.
Men kunden har rätt… no way… fast i en diskussion med en upprörd kund (för att jag ”slängt” chipspåsen hennes man hämtat ny för den andra var lite trasig, mot kanten, för det är en vana eftersom det är så många som inte fattar att om man lägger chipspåsar, bröd osv först och sen fem flaskor 1,5L läsk och 10 kg kattsand efter så blir det mos på slutet om inte kassörskan räddar det på nåt sätt) så sa hon till och med själv till mig att hon hade fel men jag skulle ju tycka att kunden alltid har rätt. Rätt kul :)