Café Fröken Olsson, Göteborg
Cafébiträdet ropar ut att Lenas mat är klar ett flertal gånger under en kvart. Till slut dyker Lena, en kvinna ~40, upp för att hämta den.
Lena: Men den är ju kall! Du får värma den eller så vill jag ha en ny.
Cred: Ellis
Får tyvärr hålla med #14 (med ursäkt till #12 om du var ironisk). Hela tjuvlyssningen är som upplagd för en comic-guy-kommentar.
Händer hela tiden sånt här, och kunden har ju såklart alltid rätt! Eller som jag fick höra av en kund; ”Kunden den får göra vad den vill!!”
49 Johan: inte aktieägarna…dom är väl nästan slut…men dom som kör runt i bilarna…
Det var samma sak när jag var på Marstrand i sommar, biträdet ropade gång på gång att maten var klar, och efter typ 10 minuter kom en man fram till kassan och frågade om hans mat skulle bli klar nån gång.
Ja den står ju här, sa biträdet.
Jaaaaaså, sa mannen då,men det var sallad,så den var ju inte för kall ändå,hihi.
Själv hade jag undrat länge varför ingen kom när biträdet ropade. När jag beställer mat så är jag ju ivrig ,och spetsar öronen för att inte missa när min mat är klar.
Dom ropar så sjukt lågt på fröken olsson så det är omöjligt att höra. lär hända flera ggr per dag.
De säger också oftast att maten finns att hämta på bänken om si och så länge. Så svårt är det inte. Cafeét är stort, omöjligt att ropa ut över hela cafeét.
Jag jobbar på Fröken Olsson och ja, vi ropar ut namnen oftast, eller så plingar vi. Dock är det väldigt stort café så om man sitter långt bort hör man ju klart inte..då kan det ju vara smart att kanske kolla om ens mat är klar efter sådär 5-10 min. Vi har varit med om ”roligare” än såhär..
”Frenka skriver:
Hon skulle har sagt: Din mamma kan värma den….” hahhahahahahahah jaa precis så ska jag säga nästa gång till mina gäster! (hmm..blir ja kvar länge då??)
Varför ber man om namnet på gästen om det ändå inte hörs när man ropar?
För att inte blanda ihop maten. Vi har typ 20 likadana matbeställningar. Emma – jag tycker du ska pröva den idag! :D