Idéen var Vintage, resultatet Failtage

Buss från Slussen, Stockholm

Två tjejer ~20 med flera shoppingkassar sitter och pratar.
Tjej 1: Åh, jag älskar att shoppa. Man blir så glad liksom.
Tjej 2: Ja, speciellt när de har fina påsar. Det stärker lyxkänslan lite, om du fattar?
Tjej 1: Ja, men gud. Kolla den här från Åhléns liksom, inte alls cool.
Tjej 2: ÅH, vet du vad vi borde göra? Kolla runt i second hand-butiker. Man kan ju göra en heldag av det. Jättemysigt!
Tjej 1: Fast de har ju i och för sig aldrig fina kassar.
Tjej 2: Nej, det förstås… vi får väl göra något annat.

Cred: Sara

24 thoughts on “Idéen var Vintage, resultatet Failtage

  1. Inge Idé says:

    Jo det finns visst vintage med ovintage-kassar, men de butikerna kostar hysteriskt mycket.

  2. Micke says:

    Haha, älskar rubriken!

  3. The Awesome Me says:

    Klyftig rubrik!

  4. Angry Nerd says:

    Failtage! Bara det ordet är ju win.

  5. Andersson says:

    Jag tycker idén var kass…

  6. Hannibal Hayes says:

    Man kan ju ha en fin kasse med sig.

  7. Inakatt says:

    # 6.Hannibal Hayes, ja flickorna kan sätta sig och sy en riktigt fiiiin, lyxig liten miljökasse!

  8. PP says:

    Å så sägs det att vissa tjejer är ytliga! Var får de allt ifrån?

  9. Petra says:

    Fast Myrorna har faktiskt rätt fina pappkassar. Tycker jag iaf. Kanske inte lyxiga, men fina.

  10. Floatpooper says:

    Bagladies 4 real.

  11. linnea says:

    Myrornas kassar är dom finaste!

  12. Tord says:

    De kunde ha åkt till Globen, där brukar man kunna få se på fina kassar.

  13. chrille says:

    fett rolig asså =)

    / 50lappen.se

  14. Wildheart says:

    Ska man ha kläderna påse’ eller i påse?

  15. Åsa says:

    ”Att köpa grisen i säcken” fick en ny innebörd….

  16. Pinsamhet says:

    Tjej 3 (mycket smartare): Men vi kan ju ta de fina kassarna från NK och använda när vi handlar på second hand!
    Tjej 1 och 2: Åhhhh…..

  17. Tien says:

    Man kanske skulle öppna en butik vid slussen som säljer fina påsar …

  18. Judit Banlon says:

    Shoppers är smarta människor. De som lever på dem, affärsinnehavarna och marknaden, blir ju alltid totalt grundlurade! Haha.

  19. Din mamma says:

    Helhetsupplevelse ftw

  20. Psychoria says:

    Tjejerna har ju bara rätt- om det vore samma känsla att få en ny Breitling eller en handväska från Versace med sig hem i en omärkt prasselpapperspåse så hade de väl sålts så?

    Förpackningen är ibland nästan mer än innehållet- fråga bara en japan… ;-)

  21. Matilda Melonskopa says:

    Jag såg en tant med många kassar på centralen. Dock var de knutna vid en kundvagn med kattungar i. Sorgligt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *