Nordea, Uppsala
En äldre dam går fram till en av kassorna där ett kvinnligt biträde sitter.
Biträdet: Men jag har inte tryckt fram något nummer…
Damen: Måste man ha ett nummer? Jaha, då var den här dagen förstörd också. Allt krånglar för mig idag. Först gick jag till Swedbank men där fick jag inte ut några pengar.
Biträdet: Ojdå, varför inte det då?
Damen: De sa att jag inte har något konto där! Så dit tänker jag minsann inte gå igen.
Cred: Magdalena
Ha ha!
En aningens lätt dement…
LOL – Loving Old Ladies …
Jag tror jag måste börja skriva post-it-lappar redan nu som jag kan sätta upp över hela huset när jag blir gammal. ”Du har Swedbank!”, ”Du är allergisk mot tomater, köp inte det!”, ”Du har blivit gammal, glöm inte att genera barnbarnen!”..
Hahahahaha, gumma på rymmen/vift?
Ja alltså från äldreboendet kanske, hehe.
Varför hanterar de inte bankrånare på samma sätt?
Jäkla dålig kund-/ ickekundservice! Ge tanten ett nummer och en rimlig summa pengar därför!
Haha. Måste fan erkänna att det där piggade upp min dystra måndag något……och där var jag tillbaka i tristessen igen.
Jobbigt att tappa en kund som inte ens är ens egen.
Hahaha, jösses vilken söt! :D
Har Swedbank NÅGON kund?
Förövrigt kan jag inte höra ordet `kassabiträde´ utan att tänka på:
”Har ni legimitation?”
Trolitvis den bästa tjuvlyssningen i år.
11 jurg: Trolitvis? Skärp dig för fan!
12 jurg: förlåt
Rolig läsning
Hahahha, bestämda äldre damer, det gillas!!
@ jurg och jurg: Hahaha!
Nämen stackars tanten.. ;)
jurg: kontrolera dig.
#10: Swedbank har 4.1 miljoner privatkunder i Sverige, i stort sett varannan svensk har alltså dem som bank…
#19 Mackan: Huh.
många i min bekantskapskrets har swedbankså det finns kunder
<3 Äldre människor och deras kommentarer. :)
VHD – ”Ge tanten ett nummer…”
Inga små krav på service du har inte.
Hahaha, ja det här var den bästa på flera månader. Kanske tom den bästa i år. Toppklass! :)
Hah diggar den här bloggen :)
Bäst på länge!
Att inte gå dit måste ses som ett bra beslut trots allt.
Tanten har rätt, det ska fan hålla reda på vilka konton man har!
Jag försökte t ex avsluta ett på SEB i sex månader och fick ingen respons förrän jag hotade med PUL. Alla där som kunde avsluta ett konto hade troligen dött eller slutat så det blev inget av och jag får fortfarande brev från dom tio år senare om 77 öre eller nåt.
Lägg därtill alla dementa släktingars försök att börja spara åt barnbarnen i en bank vardera så har ni den genomsnittliga medelklasstjänstemannens banksituation.
Antingen småvirrig, eller jäkligt fyndig tant!