Klädesbutik, Kristianstad
Två tjejer ~25 som jobbar i kassan sitter och packar upp grejer bakom en ställning full med solglasögon. De ser ingenting som händer ute i butiken, men hörs relativt väl.
Tjej 1: Asså, jag blir så himla trött!
Tjej 2: På vadå?
Tjej 1: På att alltid behöva säga saker som ”Guuud vad snygg den där färgen är på dig!” till kunderna, fast det absolut inte är sant.
Tjej 2: Men låt bli det då. Bara se glad ut och säg något annat.
Tjej 1 mumlar någonting ohörbart.
En tjej ~20 går fram mot kassorna med ett plagg i handen, och till slut ser tjejerna henne. Tjej 1 hoppar genast upp och börjar slå in priset på kassa-apparaten.
Tjej 1 (ler stort mot kunden): Men gud vilken härlig färg! Den kommer bli supersnygg på dig!
Cred: Cissi
Jag praktiserade i en modebutik för några år sedan, där så gick personalen fram till provrummen och halvt tittade in typ och ropade med hög röst ”Går allt bra? Vill du ha en större storlek?”. Sedan så brukade personalen (detta inklusive butikschefen) skratta och snacka skit om hur kunden såg ut, huruvida hon gjort ett boob-job eller inte osv, och detta innan kunden lämnat butiken.
Jag brände sönder ett par kavajer med strykjärn som hämnd å kundernas vägan.
Jag visste det! Man ska inte lita på dom! Därför man alltid ska ta me tjejen när man shoppar kläder, eller ännu bättre, skicka in henne i affärerna så sitter man själv hemma och glor fotboll :)
Känns som om det är på KappAhl eftersom ”You look Great” och sedan så är vi tvingade att säga sådant (jobbar på KappAhl)
Jobbar själv i butik, dock mer en självservice butik, är mer tvärtom där, kunden tror jag kan allt om färg och maskiner och hur man lägger på takpapp eller whatever. jag är där för att hålla de snyggt fylla ut varor och hjälpa kunder vist, men vill dom har hjälp måste dem väl fatta de får ta sig till en riktig måleri butik eller byggbutik.
Alla olika alla lika
#23 Besserniclas: Om det inte är att du gör usla val av restauranger du besöker kan det kanske bero på att personalen avskyr dig. Mitt problem brukar vara att om jag inte säger till direkt så får jag min standardbeställning oavsett om jag vill eller inte.
Det jobbigaste är om man kommer in i en tom butik som har två rum. Då följer butiksbiträdet efter och låtsas vika nåt plagg eller står helt öppet och stirrar tyst på en. Jag uppfattar det som om de tror att jag ska sno något, rätt stressande.
#57 Maria: Jag tycker det är så gôtt när du kommer in i butiken som har två rum och butiksbiträdet följer efter dig, för då kan jag sno allt som finns i det andra rummet!
Vem bryr sig om vad kassörskorna tycker eller säger? Om man som kund kommit fram till kassan så har man ju redan bestämt sig för att köpa varan. Jag är inte ett dugg intresserad av att få kommentarer av korkade kassörskor oavsett om de är ärliga eller inte! Fruktansvärt poänglöst ifall det bara är tomt snack dessutom! Sådana kassörskor kan lära sig lite proffsighet och hövlighet istället för att köra med falskt smicker och sedan göra bort sig genom att prata skit som hörs ut i butiken. Blåsta våp!
Det är säkert MQ, gud vad vissa biträden är jobbiga där!
Det är ju ganska enkelt att märka när de bara smörar.
Och ja när man är i provrummet vill man inte att biträdet ”hoppar in”.
40; nej, det som är jobbigt men Monki här i uppsala är att provrumsgardinerna eller vad man nu ska kalla dom har hål formade till päron.
och det är inte så kul när vem som helst kan gå förbi och se en halvnaken.
Tack så mycket och ha en trevlig dag (din jävla hagga).
Nivån på servicemind sjunker stadigt.
Vet väl jag som svurit i kundtjänst efter att jag lagt på luren.