23 thoughts on “Det är ändå inte kul med torr humor

  1. P says:

    Skitkul! Ännu roligare om det inte vore för faktumet att ett antal sidor rivits ut…

  2. Maddi says:

    Riktiga vrakpriser!

  3. pissenisse says:

    #1 P: Har du bevis eller källanvisning för detta ”faktum”?

  4. Jonas says:

    http://ajour.se/angermanlands-olyckliga-annonsplacering/

    Ansvariga utgivaren kommenterar det och nämner att det låg en bilaga emellan. Så man behöver inte riva ut några sidor men lyfta ur bilagan.

  5. Marcus says:

    Inget har rivits ur (dock låg en bilaga emellan).
    http://ajour.se/angermanlands-olyckliga-annonsplacering/

  6. J says:

    #1 P
    Vågar man gissa att du jobbar på Tidningen Ångermanland och försöker släta över din arbetsgivares misstag?

    Även om det vore sant att sidor har rivits ur så är det illa nog att ha med de båda artiklarna/annonserna i samma tidning! Så ”lustigheten” består ändå. Din inblandning gjorde om möjligt det hela ännu roligare ;)

  7. Glufsglufs says:

    Det där som kallas för produktplacering va?

  8. Erik says:

    #6
    Vafan, ska man inte kunna rapportera om nyheter om flygkrascher utan att annonsera om resor då?

    Fånigt att säga som du gör!

    Sen låg det en bilaga i tidningen, vilket gör att de flesta läsare hade inte ens reagerat då få plockar ur bilagan ur tidningen när de läser. Behöver man väl inte jobba på tidningen för att påpeka?

    Det var hur som helst ett humoristiskt misstag =)

  9. Wildheart says:

    Ja ja, den som placerade annonsen gjorde i alla fall ett bättre jobb än han som placerade båten.

  10. /j says:

    #6 J
    Om man skulle tänka så skulle det inte gå att ha många annonser i en tidning. Tex om man skrev om en knivskärning av en person på sidan fyra så skulle annonsen om köksknivar på sidan 20 få åka ut.

  11. F says:

    Att de ens försöker släta över tabben med att dra upp den där bilagan, det förändrar ju ingenting eftersom annonserna _är_ placerade bredvid varandra. Hoppas att den där bilden kommer att leva kvar länge!

    ”Vi har nu skärpt rutinerna för att det inte ska hända igen” är en underbar klyscha, den kommer man alltid undan med. Varför har man inte bra rutiner redan från början istället?

  12. Floatpooper says:

    2 500N

  13. Psychoria says:

    Men det har ju aldrig varit säkrare att kryssa än nu, nu har ju årets olycka hänt! ;-)

  14. jim sandström says:

    får fram poängen ändå!…trots sidorna som rivits ur!!!!!!

  15. Emeric says:

    Ett tjugotal facebookanvändare? Har minst fem vänner som lagt ut den ;)

  16. Ugly says:

    #3 Jag skulle hellre frågat #1 om han hade ”grund” för detta?

  17. Tina says:

    Giglio lär nu ha sett tillräckligt av stora kryssningsfartyg och är nog inte intresserade av flera som passerar väldigt nära ön.

  18. Åsa-Mitt i en vårdnadstvist says:

    Hahaha den där la jag ut på min blogg häromdagen. Klockren! :)

  19. Andreas says:

    Det är nog en väldigt bra reklamplacering! Snart har ju hela Sverige sett den här bilden och det är ju inte så många som slutar åka båt pga det här..

  20. Annonsproduktionen says:

    Ett enkelt fall av att annonsprod skickade helsidan till tryck på fredagseftermiddagen, då olyckan inte ens hade hänt, varpå redaktionen la in artikeln sent på kvällen och alltså inte såg annonsen. Man skickar sidorna allteftersom de blir klara nämligen.
    Annonsören i fråga tyckte dock att det var ganska roligt! Sånt som händer, helt enkelt =)

  21. M Sandberg says:

    Jag kommer ihåg när flyget stoppades pga vulkanutbrott på Island och jag sökte med google efter nyheter. reklamen som kon upp med sökresultatet var för tyristflyg till Island !

  22. Jeanette says:

    Jag trodde först att ”det roliga” var att det står ”Dödssiffran ökar” samtidigt som kryssningsfartyget sjunker :/

  23. Någon snubbe says:

    Trodde först det ”roliga” var att kaptenen blev gripen för dråp?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *