0 thoughts on “Det gäller att mota Bill i grind!

  1. Gremlin says:

    Varför har ingen tryckt upp något liknande som tröja än?

  2. Override says:

    Synd bara att Tele2 är särskrivet och att Tele2 och Comviq är samma sak, basically.

  3. Henrik says:

    #2 förstör inte det roliga nu med en debatt om Tele2 och Comviq egentligen är samma företag eller inte. Ibland är en tjuvtittning bara en tjuvtittning och inte SM i onödigt vetande.

  4. Vänsterhäntas Dag says:

    Underbart! Gremlin: jag köper tröjan direkt!

  5. PontusLP says:

    JA! Sådan tröja ska man ha!

  6. Jompe says:

    Telenor då?

  7. Ina says:

    Jompe: Övriga skulle följa efter ;)

    Jag vill också ha en t-shirt!

  8. Mel says:

    Telenor är ju för fasiken värst. Telia haffar la inte kunder på stan?

  9. Gordon Gekko says:

    Och det underliga i världen är att de som sätter upp sådana här skyltar är de som blir argast över att de har missat ett bra erbjudande.

  10. Annchen says:

    Är man tillräckligt tydlig så brukar man kunna slippa försäljarna. Det har funkat med Comhem och DN än så länge iaf, de har slutat ringa nu. DN förstår att jag inte läser tidningar, och inte ens skulle vilja ha dem hem gratis, och Comhem förstår att jag hellre har gratis telefoni än hos dem. Och jag trivs med att vara registrerad som ”inte intresserad” hos dem. Så nu är det bara mamma som ringer mig. Och det är ju… jättekul.

  11. lawlmofo says:

    Annars funkar handen i ansiktet ganska bra. När de kommer och ”Hejvilldusevårnyamobiltelefo..” så kör man upp handen á la Talk to the hand, och går vidare. De blir paffa, och tysta. Skitbra.

  12. Anna* says:

    @12: Eller så kan man ju säga ; Har det redan, fixa igår! Så kan de ju inte heller säga något, okej, vad bra, så lämnar de en ifred! =)

  13. The-Ponk says:

    låter smart lawlmofo:P

    säg till när ni fixat en sån där tröja hade vart bra o ha

  14. malena says:

    Allvarligt, nivån på tjuvtittningar måste höjas. Det här är inte roligt nånstans.

  15. Annelie says:

    Jag ska fan fixa en sån skylt och hänga runt halsen så fort jag går in i ett köpcentrum, för det är där de härjar som värst. ”Talk to the hand”-principen funkar ju ibland, men de allra ettrigaste ger tyvärr inte upp för en sån struntsak utan följer efter en, och då kan det funka att dra upp mobilen fort som sjutton och låtsas vara väldigt upptagen. En annan bra grej är ju annars att säga ”Nej, men ge mig ditt nummer istället så ringer jag dig istället”.

  16. exige says:

    kan man sätta upp en sån som ringupp signal på sin mobil???

    det hade varit strålande.

  17. Grön says:

    Jag har ganska så liten kunskap om telefoner, jag har en från ett antal år tillbaka, en mobiltelefon. Och när då något av företagen ringde upp och hade ett ”specialerbjudande”, om att man skulle teckna hos dem och få en 3-telefon, så förklarade jag lungt att jag inte behövde den, då de i all sin vänlighet nu ringt mig och bevisat att min telefon fungerar. De blev väldigt tysta, och lade på luren.
    Det är ytterligare en fördel med att gå lite ”annorlunda” klädd, då jag brukar bära min rock som jag köpt på operans utförsäljning, de ser på mig och tar två steg framåt, men vänder på klacken och går tillbaka.

  18. MATTE says:

    #9 Gordon Gekko: Det där är nog bara en myt bland besvikna säljare. Är du en besviken säljare?

  19. djurist says:

    Min taktik när jag blir antastad av de där dårarna som börjar pladdra om mp3, kamera och allt annat de knött i i telefonen är att fråga om de har nån modell som det går att slå i spik med. Det brukar få de flesta att tappa sugen.

  20. Vicky says:

    Underbart! I want that t-shirt!

  21. Andreas says:

    Enkla fakta:

    – En produkt som inte är bra nog för att kunderna själva ska komma och vilja köpa den, är helt enkelt inte ett bra köp.

    – Ingenting är helt gratis i den kommersiella världen. Om produkten är gratis eller kraftigt prissänkt så tjänar säljaren eller dennes uppdragsgivare pengarna på något annat sätt – ofta genom att sälja kunduppgifter till andra företag. Eller genom dyra abonnemang med långa bindningstider.

    – Ingen säljare ger dig ett ”erbjudande” för att vara snäll mot dig, utan det görs utan undantag för att tjäna pengar på dig. Varje gång. Hela tiden. Oavsett vilket företag det handlar om.

    – Ett missat köperbjudande är aldrig en förlust och därmed inget att sörja eller bli arg över.

    – Jag har sålt fler saker till gatuförsäljare som tjatat på mig (trots artiga ”nej tack”) än vad jag själv har köpt av dem. Det är jag stolt över! (allt handlar om manipulation, indeed)

    – Det finns betydligt färre gatuförsäljare här uppe i norr än vad det gör i de stora städerna söderut. Det är jag tacksam över. :)

    – Jag vill ha tröjan jag också, trots allt som står ovan!

  22. Flurp says:

    Var kan man beställa tröjan?

    Går det att få den i Rosa ylle?

    /Flurp

  23. Mr. Bombastic says:

    Parlino och telenor har tur. Btw, har inte comviq och tele2 slagit ihop sig till tele2 Conviq?

  24. Nerfherder says:

    Mr Bomastic: RTFM.

  25. MATTE says:

    Mr Bombastic. Vad beträffar Parlino och Telenor, läs nedersta raden på skylten….

  26. Emma says:

    Men telenor är välkomna :p

  27. MATTE says:

    eh..Emma…nej.

  28. suss says:

    Mr. Bombastic: Parlino går ändå under Tele2/Comviq :)))

  29. Leffe says:

    Själv brukar jag säga att jag använder företagsmobil och betalar inte en krona men om de är villiga att betala mig för att använda Telenor eller 3 eller vad det nu råkar vara så ska jag tänka på saken. Då tappar de också intresset ganska fort.

  30. Henrik says:

    Leffe, du kanske skall fråga om de är villiga att betala för att du INTE skall använda deras abonemang, kanske funferar bättre.

  31. Marcus says:

    Undrar hur en tvärtom-skylt skulle tolkas. Dvs. en med texten: ”Alla ni som vill sälja telefonabonnemang, erbjuda plats i obskyra kataloger, erbjuda elkundsavtal och abonnemang av hälsopiller och kalsonger eller ni som vill berätta om er religiösa församling är HJÄRTLIGT VÄLKOMNA IN!”.

    Skulle ironin gå fram?

  32. Grön says:

    Marcus: Nej, det tror jag inte, de skulle se det som en dålig ursäkt för att få störa ännu mer…

    Däremot att tvärt kasta frågan: -”Kan man få den i en skokartong?” eller -”Kommer den i likkista?” Skulle nog få de flesta att bli tillräckligt konfunderade för att man skall hinna smita iväg alltmedans de försöker tolka vad man sagt.

  33. Roland says:

    Lektion i att slippa försäljare: Gå snabbt med blicken långt borta, tänk blkörning i blickens placering i fjärran. Gå med bestämda steg och se stressad ut. Fungerar alltid.

    NIX-registrera telefonen, vågar någon ringa är det bara att skälla ut de.

  34. Osmo says:

    En t-shirtvariant skulle definitivt behövas.

  35. Balder says:

    22: Andreas: Ingenting gratis?
    I Norge har både mtu.no og onecall.no gratis abbonement, med inkludert, gratis ringetid på ca 120min og ca 60 sms pr måned. Det syns jeg er ganske så gratis.

  36. Andreas says:

    En klockren avfärdare på sistone är att svara telefonförsäljarna att man blir kund ifall de kan fixa en iPhone. Funkar utmärkt eftersom det inte är Telia som är ute på stan och jagar kunder..

  37. Marcus says:

    Andreas skrev: ”En klockren avfärdare på sistone är att svara telefonförsäljarna att man blir kund ifall de kan fixa en iPhone”

    Eller varför inte fråga om telefonerna har dubbla I och är redo för 4G samt har MAV. Jag vet inte vad det betyder och det vet garanterat inte försäljarna heller.

  38. Maxburgaren says:

    #34: Vaddå stirra i fjärran när du kör bil? Jag stirrar på bilstereon så jag inte missar reklamen på displayen.

  39. CatCreature says:

    Knepigt, min kommentar kom inte med. *Försöker igen*
    Jag tycker att denna skylt påminner om en klisterdekal man kan sätta på dörren:
    http://www.geocities.com/splitfire_stealth/nejtack.jpg
    =^.^=

  40. Annchen says:

    http://michanek.blogspot.com/2007/11/ont-ska-med-ont-frgs.html

    Michanek blev irriterad på telefonförsäljare och bloggade om detta. Ett halvår senare hittade en sådan försäljare det inlägget och kände sig tvingad att försvara sitt yrke i en lång, anonym kommentar, som blev ganska dissad av efterföljande kommentatorer.

  41. Oxido says:

    #36 Balder då tjänar de på samtalen till din telefon istället antar jag. Men du kanske tror att det går att driva ett företag som ger ut saker utan att tjäna på det?

  42. Oxido says:

    När det gäller de vidriga telefonförsöljarna på stan som ropar efter en etc brukar jag bara försöka låta bli att låta dem se att jag märker dem. Men jag har funderat på att säga otrevliga saker i stil med: ”Du borde väl klä dig lite mer oanständigt om det där ska funka” Vete fan vad som är bäst.

  43. Oxido says:

    Man kanske skulle ta med sig en vattenpistol och skjuta lite på dem :)

  44. Generation Y says:

    Undrar hur de själva säljer dina varor/tjänster om nu företaget hatar försäljare så mycket som de verkar göra…

  45. Phobos says:

    På fredag så måste jag ju leta upp den där butiken.

  46. Bloggdeisgn says:

    #1 Gremlin: Lätt ;D Jag ska genast trycka en sån tröja!

  47. Damon says:

    Phobos: Butiken ligger bara några steg bort efter Kvarnen…

  48. nathalie says:

    Självklart ska jag beställa en t-shirt med samma trycke ftersom i commerce blir man attackerad av försäljare ,D

  49. Wobbler says:

    En t-shirt med den där texten skulle inte göra varken från eller till, men i ett butiksfönster ser jag vitsen. Någon har blivit störd EN gång för mycket.

    Själv har jag blivit så allergisk mot telenor att jag snart slår ner en av dom – fast jag ringer med dom själv.
    Nu har dom börjat ring 10 på kvällen och vill prångla på mig 3g bredband.

    Hatar alla försäljare jag inte bett om.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *