När man tänker efter undrar man hur det är möjligt att den ens kommer upp.
Ok, att han som skickar iväg orginalbilden till tryckeriet kan tabba sig. Men sen granskas den av tryckeriet därefter av den som packar upp dom på Stena Line och tillslut av det puckot som hänger upp den. Sen har vi ett drös med anställda som säkert passerar den 19 gånger om dagen…
Det värsta är att det säkert skulle funka! Alla erbjudanden måste ju vara bra :) Annars funkar det också höja priset men klistra på en röd prislapp, ökar försäljningen direkt :)
alltså, det hela är ju bara smart marknadsföring från stenas sida.
man gör med avsikt en tokig/rolig reklamaffisch, och väntar på att nån skickar in en bild på den till exempelvis tjuvtittat.
hur många besökare har den här sidan dagligen?
gratis internetreklam som når miljoner! (nåja)
och ni går alla på det.
det finns trots allt inget i affischen som egentligen skadar stena på något sätt. alla fattar vad som egentligen menas (4 för 3), någon reklamare råkade bara ”klanta” sig lite.
Det konstiga är ju att ingen verkar ha märkt felet. Först den som skrev det, sen den som ansvarade för tryckningen, sen den som tog emot den från tryckningen, och sist den som hängde upp den? (plus alla som arbetar där och ser skylten varje dag)
Socialstyrelsen rekommenderade 1976 att vi åt 6-8 skivor bröd om dagen.
Stena Line vill 2008 att vi dricker 3 Coca Cola Light men betalar för 4.
Framtidens antites?
#23 Mamma: Tänker du inte på Brödinstitutets (eller vad det nu var brödproducenterna kallade sig) reklamkampanj för att få folk att köpa mer bröd, inte äta mer?
Eftersom den röda lilla rutan säger sätt kan man väl ganska lätt gissa att någon bara klippt och klistrat lite i Photoshop, med trean och fyran på nedre raden.
Vilken bra affär….eller, vänta nu… hmm…hur har de tänkt egentligen?
*kopplar på indisk brytning* buy one for two, special prize for you! *kopplar av indisk brytning*
#1 bra affär för vem?
Trodde Stena hade löst sina problem med berusad personal men hade tydligen fel.
haha, tabbe ;D
Jomen efter lite andra varor från samma butik blir det helt logiskt :)
När man tänker efter undrar man hur det är möjligt att den ens kommer upp.
Ok, att han som skickar iväg orginalbilden till tryckeriet kan tabba sig. Men sen granskas den av tryckeriet därefter av den som packar upp dom på Stena Line och tillslut av det puckot som hänger upp den. Sen har vi ett drös med anställda som säkert passerar den 19 gånger om dagen…
Tjaaa, strax över momstillägget. ;-)
Inte tax free, men kanske tax fee?
#3 För Stena Line såklart!
Det är som hämtat direkt ur en av farbror Joakims affärer i Ankeborg ! :D
Underbart. Ser att det inte bara är jag som gör Joakim von Anka-kopplingen ^^
Vilket klipp :D
Alltid lika kul med folk som är sämre än jag på matte! :-D
Det värsta är att det säkert skulle funka! Alla erbjudanden måste ju vara bra :) Annars funkar det också höja priset men klistra på en röd prislapp, ökar försäljningen direkt :)
alltså, det hela är ju bara smart marknadsföring från stenas sida.
man gör med avsikt en tokig/rolig reklamaffisch, och väntar på att nån skickar in en bild på den till exempelvis tjuvtittat.
hur många besökare har den här sidan dagligen?
gratis internetreklam som når miljoner! (nåja)
och ni går alla på det.
det finns trots allt inget i affischen som egentligen skadar stena på något sätt. alla fattar vad som egentligen menas (4 för 3), någon reklamare råkade bara ”klanta” sig lite.
Det konstiga är ju att ingen verkar ha märkt felet. Först den som skrev det, sen den som ansvarade för tryckningen, sen den som tog emot den från tryckningen, och sist den som hängde upp den? (plus alla som arbetar där och ser skylten varje dag)
okej förlåt, såg att jag skrivit nästan exakt samma sak som Asjon.
haha är ju egentligen en klassisker, men som aldrig syns i bild utan bara i tal :p
Motsatsen till Tax Free måste vara Max Fee. =P
Jag har ärvt den dåliga humorn från min far ;).
Hmm.. Undrar om folk märker felet innan de når kassan.. Alltså hur många varor det plockar på sig. Tre eller Fyra…
Klart dom måste ha lite påläggsavgifter, det är inte gratis att elda fiskar i brödrostar!
Socialstyrelsen rekommenderade 1976 att vi åt 6-8 skivor bröd om dagen.
Stena Line vill 2008 att vi dricker 3 Coca Cola Light men betalar för 4.
Framtidens antites?
Dessutom:
köp 3
betala för 4
6-pack
33 cl
Egentligen så är båda rätt.
Man får fyra st för priset av tre.
Man tar tre och betalar för fyra.
och så måste jag erkänna att ibland är jag dum i huvet!!!!!!!
skönt med självinsikt. :-)
Alla indianer sitter inte åt samma håll i kanoten ;)
#23 Mamma: Tänker du inte på Brödinstitutets (eller vad det nu var brödproducenterna kallade sig) reklamkampanj för att få folk att köpa mer bröd, inte äta mer?
#29Ubbelubbe: same but different
http://www.faktoider.nu/socialstyrelsen.html
Tack till Ubbelubbe och Mamma för den historielektionen, hade inte hört talas om detta tidigare!
Fax tree?
Ångrar att jag inte tog en bild på en skylt jag såg i en affär.
”1 för 10, 2 för 20” stog det på en skylt.
Det finns en ”köp 2 betala för 3” i en kalle anka-pocket. Det är så klart Farbror Joakim som ligger bakom det:)
Påminner om en Jordgubbsförsäljare som varje sommar, år in och år ut säljer jordgubbar för 20kr/ask och fyra askar för 100kr.
annars har vi ju klasikern, 5 öl för 100 http://www.tjuvlyssnat.se/sodra-sverige/lordagstipset-ett-for-bada-sidor-av-baren
Det är ju sånt där varenda unge har skämtat om =D
E de bara jag som misstänker tryckfel?
Man kunde ju haft en sånn reklam på väg ut av färjan: ”Köp 3 betala för 4 (på land), eller res med Stena Line igen!”
Är det Joakim von Anka som skrivit anonnsen tro? ;)
Eftersom den röda lilla rutan säger sätt kan man väl ganska lätt gissa att någon bara klippt och klistrat lite i Photoshop, med trean och fyran på nedre raden.
Kommentar # 25 + 26 fick mig att garva läppen av mig :-D